Učinili ste to! Konačno ste pronašli vremena za pokretanje poslovne stranice svoje tvrtke/proizvoda/ brenda i krećete u avanturu kreiranja sadržaja i stvaranja svoje zajednice pratitelja. Znate kome se obraćate, tko je publika kojoj kreirate sadržaj i kome želite prezentirati svoj proizvod. Ali iz nekog razloga zajednica vaših pratitelja na Instagramu ne raste brzinom kojom ste htjeli da se povećava. Razloga zašto je tome tako može biti mnogo. No ono što je najbitnije za zapamtiti jest da se radi o procesu za koji treba odvojiti vrijeme i kojem se treba posvetiti. I to vrijedi za sve. I za gospođu Ankicu koja prodaje najfinije proizvode svog OPG-a i za Leonoru koja ima pokreće svoj modni brend unikatnog nakita.
Kako bi olakšali početak kreiranja poslovne priče na Instagramu za sve vas kojima to djeluje komplicirano, složili smo najvažnije upute za dobar start. Saznajte kako povećati broj pratitelja i složiti vizualno zanimljiv Instagram profil!
Uredite svoj profil
Krenimo od početka. Provjerite jesu li na opisu vašeg Instagram profila navedene zaista najvažnije informacije o vama. Dodajte mu ključne riječi, važne #hashtagove i poveznicu na vašu web stranicu. Ukoliko nemate web stranicu, dodajte poveznicu na vašu poslovnu Facebook stranicu. Osmislite #hashtag koji se vezuje direktno uz vaš posao/brend i dodajte i njega u odjeljak profila koji govori o vama. A kasnije ga koristite u svim svojim objavama. Potaknite ljude koji vas prate da ga koriste. Na taj način pokrećete interakciju sa svojim brendom i jačate njegovu vidljivost na Instagramu.
Budite kreativni i konzistentni
Sadržaj je kralj, fraza je koja mnogima zvuči izlizano, ali nikad neće izaći iz mode. I nama je uvijek misao vodilja kad kreiramo objave za naše klijente. Ono što pišete zaista mora biti kvalitetno. Budite jednostavni, budite duhoviti (ako vam to posao kojim se bavite dopušta), budite kreativni. Ispričajte priču iz ugla iz kojeg ju čita vaš potencijalni kupac. Obujte njegove cipele i svojim mu sadržajem dajte odgovor na svako pitanje. Snimajte videozapise, emitirajte uživo, stvarajte Instagram priče. Budite aktivni.
I budite u tome dosljedni. Objavljujte sadržaj redovito, sukladno vašim mogućnostima, ali i potrebama Instagrama. Jedan od bitnih faktora u određivanju poretka kojim će Instagram algoritam objavljivati fotografije jest upravo konzistentnost objava. Ako vam to druge obveze ne dopuštaju, koristite aplikacije kojima možete unaprijed zakazati objavljivanje statusa. (Primjerice Creator Studio).
Kvaliteta prije kvantitete
Objavljujte samo najbolje fotografije. Naravno da će biti dana kada ćete objaviti neku slabije kvalitete, ali poanta je da to ne bude stalna praksa. Vašim pratiteljima neće biti zanimljive fotografije skinute s Interneta ili stock fotografije, viđene bezbroj puta. Ne punite profil mnoštvom fotki koje ste nasumično snimili samo da biste imali mnogo objava. Radije objavite manji broj, ali kvalitetnih fotografija koje ste vi snimili i obradili u nekoj od brojnih aplikacija koje danas možete koristiti. Ljudsko oko voli fotografije svijetlih i jasnih boja za koje vam ne treba skupa studijska oprema. Samo danje svjetlo. Također, kako bi vaš profil bio atraktivniji, koristite alate za uređivanja fotografija te im dodajte okvire ili efekte. Na taj način ih dodatno ističete među brojnim fotografijama objavljenim na Instagramu.
Vašu objavu začinite dobrim #hashtagom, emotikonima i lokacijom
Ali ne način da ćete natrpati trideset hashtagova koji su popularni, a da ih pritom većina nema nikakve veze s vašim sadržajem. Funkcija #hashtaga jest privući pratitelje koje zanima točno određeni sadržaj, sadržaj povezan s vašim proizvodom/ markom. Zato je bitno da oznake koje stavljate zaista budu smislene. Svojoj objavi dodajte deset #hashtagova i dodajte lokaciju na kojoj se nalazite ili je fotografija snimljena. Funkcija geografskog označavanja odlična je za privlačenje pažnje od strane ciljanih lokalnih korisnika. I na kraju, ne zaboravite na emotikone! 😉
Instagram objave dijelite na drugim mrežama
Posebice ako ste otvorili i poslovnu stranicu na Facebooku ili ste aktivni na Twitteru i LinkedInu. Dijelite sadržaj na drugim mrežama. Zapratite svoje Facebook prijatelje na Instagramu i vrlo vjerojatno će i oni vas početi pratiti na toj društvenoj mreži. To možete učiniti tako odlaskom na svoj profil na Instagramu i klikom na ikonu s tri crtice/točkice koja se nalazi u gornjem desnom uglu vašeg ekrana. Odaberite opciju Pronađi zanimljive osobe, a potom i “Povežite se s Facebookom“ .
Budite aktivni u Instagram zajednici koju gradite
Postavljajte pitanja u svojim objavama, ali pitanja na koja vas zanimaju odgovori vašeg kupca/klijenta. Kreirajte mjesto ugodno za komentiranje i razgovor. Odvojite vrijeme da pročitate komentare na vaše objave, odgovorite na njih, stisnite like. Pokažite da ste prisutni. Prođite kroz objave svojih pratitelja i komentirajte, poklonite like ako vam se svide. Budite aktivni i dostupni. Podijelite fotografije svojih pratitelja ili osoba koje su vaša ciljana skupina. Pogotovo ako njihov sadržaj možete povezati sa svojim sadržajem. Na taj ćete način pokazati da vam je stalo i da pratite ono što vaši kupci rade i vole.
Organizirajte nagradnu igru na Instagramu
Nagradne igre uvijek privlače mnogo pratitelja. Jer ljudi vole dobiti besplatne stvari, to nije novost. Objavite fotografiju kojom ćete promovirati nagradnu igru i zatražite korisnike da lajkaju i da vas zaprate kako bi sudjelovali u nagradnoj igri. Ali imajte na umu da, iako to privremeno može dovesti do velikog povećanja broja pratitelja, mnogi od njih vas mogu i prestati pratiti po završetku nagradne igre. Tako će ovakve akcije samo djelomično pomoći u ostvarenju cilja povećanja broja pratitelja na Instagramu.
Zato zapamtite: potrebno je stalno objavljivati zanimljiv sadržaj, biti uključen u to što se događa među vašim pratiteljima i biti što kreativniji. Rezultati će doći. A ako zatrebate pomoć, uvijek se možete obratiti i nama da zajedno ispričamo vašu priču kroz fotografije na Instagramu.