Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, LinkedIn, TikTok i Snapchat samo su neke od platformi koje okupljaju milijune korisnika u Hrvatskoj. I sve one dostupne su vam besplatno za promociju vašeg biznisa. No, ima li smisla pojavljivati se na svakoj od njih? Koju društvenu mrežu odabrati za promociju?
Prema posljednjim statistikama iz 2021. godine, društvene mreže u Hrvatskoj koristi više od 2,8 milijuna korisnika. Pretočeno u postotak, broj korisnika društvenih mreža u Hrvatskoj je prošle godine iznosio 68,4% ukupne populacije (Datareportal), a najpopularnije među njima možete vidjeti na prikazu lijevo.
Sjajan postotak za sjajne mogućnosti: privlačenje novih kupaca i povećanje prodaje, jačanje brenda, ali i bolje povezivanje s postojećim klijentima.
No, kako zagristi što veći dio kolača i ugrabiti što više korisnika na društvenim mrežama? Pokretanjem poslovnih stranica i profila na svim platformama koje se nude?
Nikako.
A upravo je to često želja klijenata i vlasnika malih biznisa. Iako dobro zvuči, vođenje poslovnih stranica na svim društvenim mrežama nema pretjeranog smisla. S druge strane, uložiti energiju i novac u jednu ili dvije mreže koje su prikladne za vaše poslovanje i koje će vam pružiti najveću vrijednost, dobitna je kombinacija.
Stoga je naš savjet uvijek isti: usredotočite se na društvene mreže na kojima ćete najvjerojatnije dosegnuti svoju ciljanu publiku i komunicirati s njom. Društvena mreža od koje ćete najviše profitirati ona je kojom se najviše koristi vaša ciljana skupina.
Društvenu mrežu odaberite prema svojoj ciljanoj skupini
Kome se obraćate, tko su vaši najbrojniji kupci i korisnici, tko nije vaš kupac, a rado biste željeli da bude? To su samo neka pitanja na koja trebate odgovoriti kako biste mogli odlučiti na kojoj ćete se mreži predstaviti i promovirati. Naravno, bitno je i čime se bavite jer ne možete svaki proizvod prodavati na svim mrežama.
Primjerice, ukoliko prodajete ručno rađene klompe i dosadašnje iskustvo je pokazalo da su vaši kupci većinom žene, starosti između 45 i 65 godina, usredotočite se na Facebook. Upravo je na Facebooku unazad dvije godine znatno porastao broj korisnika starijih od 50 godina. Kao sekundarnu mrežu odaberite Instagram jer su dio vaših stalnih kupaca i nešto mlađe ženske osobe, one starosti 35 do 45 godina, a za koje želite da budu u još većem broju među vašim stalnim klijentima.
Ne žurite na TikTok zato što svi govore o njemu. Nema potrebe jer ćete ulagati energiju i novac u mrežu na kojoj vaša ciljana skupina ne provodi vrijeme. S druge strane, nema smisla ni oglašavati se na LinkedInu jer je ta mreža ipak zamišljena kao poslovna mreža za povezivanje poslodavaca i zaposlenika. Trebate li vi kao vlasnik obrta za proizvodnju klompi imati osobni profil na LinkedInu?
Dapače, zašto ne. Predstavljanje na toj mreži omogućit će vam povezivanje s ljudima iz struke i možda rezultirati novim suradnjama. Ali reklamiranje vašeg proizvoda, vaših ručno rađenih najudobnijih klompi, na toj mreži zasigurno neće rezultirati većom prodajom.
Svaka društvena mreža ima svoju svrhu i publiku
Proučite koje društvene mreže koristi koja publika i procijenite u koju od tih skupina se najbolje uklapa vaš ciljani kupac. Koliko se razlikuju korisnici koji koriste određene mreže po dobi i spolu najbolje pokazuje i pregled statistike korisnika najpopularnijih mreža u Hrvatskoj za 2021. godinu koju možete vidjeti na fotografijama u nastavku.
Zapamtite, svaka platforma ima misiju, svrhu i jedinstvenu publiku. Ako niste sigurni na kojoj se prezentirati, javite se nama i rado ćemo vas usmjeriti i savjetovati na kojoj društvenoj mreži pokrenuti svoju digitalnu priču. 😊
Korisnici Facebook 2021. godina
Više od polovice stanovništva Republike Hrvatske koristi Facebook u privatne ili poslovne svrhe. Oni koji ga koriste za promociju svojih proizvoda prepoznali su njegovu najjaču prednost: iznimno povoljno oglašavanje i širok doseg oglasa prema odabranoj ciljanoj skupini.
Korisnici Instagram 2021. godina
Digitalna platforma koja nam je omogućila slikom pričati priču o usluzi i proizvodu. Čestim objavama fotografija svog proizvoda stvarate lojalne pratitelje koji su potencijalni kupci i promotori vašeg brenda.
Korisnici TikTok 2021. godina
Korisnici TikToka većinom su mlađa populacija, do 23 godine starosti. Vrlo angažirani i vole konzumirati brzi sadržaj. Najbolje prolaze profili koji svoje objave začine dozom humora i dobrom glazbom.
Korisnici LinkedIn 2021. godina
Najpoznatija mreža za razmjenu informacija vezanih za poslovanje. Ova najveća profesionalna društvena mreža okuplja brojne poslodavce i zaposlenike i omogućava umrežavanje i razmjenu poslovnih iskustava.
Korisnici Twitter 2021. godina
Posebnost Twittera je u njegovoj kratkoj formi koja rezultira brzom razmjenom mišljenja i brzom komunikacijom. Veći brendovi koriste ga za povezivanje i direktnu komunikaciju s korisnicima.